Translate

wtorek, 11 czerwca 2013

Placuszki z cukinią

Już w zeszłym tygodniu zapowiadałam, że nie przestanę pisać o cukinii. Początkowo chciałam zrobić faszerowaną, ale jakoś zabrakło mi inwencji twórczej. Za oknem ostatnio sam deszcz i żadnego słońca. Gdyby było cieplej pewnie nie brałabym się za smażenie, ale przy takiej pogodzie... Cóż uznałam, że dawno nie jadłam kaszy jęczmiennej i cukinia znowu zerka z kosza z warzywami. Tak narodził się koncept placuszków. Warunki pogodowe sprzyjały, składniki były pod ręką, więc co się tu zastanawiać. Ugotowałam kaszę i zabrałam się za warzywa. Do przygotowania placuszków z cukinią potrzeba:


100g kaszy jęczmiennej
1 mała cukinia
1/2 czerwonej papryki
1 mała cebula
2 łyżki otrębów pszennych
2 łyżki otrębów żytnich
2 jajka
skórka z cytryny
bułka tarta
sól 
czarny pieprz
oliwa z oliwek 

Placki w zasadzie można zrobić z wszystkiego. Jedyne co może być ograniczeniem w tej kwestii to wyobraźnia. Mam wrażenie, że zaczynam sobie coraz śmielej na tym polu poczynać. Już dawno wyszłam poza placki ziemniaczane, które uwielbiam, ale niosą one za sobą pewne niebezpieczeństwo. Po usmażeniu ma się wrażenie, że jeden taki wielki placek za człowiekiem cały czas chodzi. Czuć go, tylko coś nie widać. Mniejsza o ziemniaczane. Ugotowaną kaszę przełożyłam do  miski, cukinię w skórce starłam na dużych oczkach, dodałam pokrojoną w drobną kostkę paprykę i cebulę, wsypałam otręby . Wymieszałam wszystko, podsypałam solą i pieprzem, oskalpowałam cytrynę i wbiłam dwa jajka. Masa była za mało zwarta więc dosypałam bułki tartej. Nie duże placuszki smażyłam z obu stron na oliwie z oliwek na złoty kolor.
Mało odkrywcza propozycja obiadowa, ale zawsze to coś innego niż schabowy i ziemniaki. Dodatkiem do placuszków z cukinią była fasola masłowa. Wiwat warzywa!






1 komentarz:

  1. Zjadłabym sobie takie :) Polubiłam ostatnio cukinię :) A placuszki to nawet nie muszę wspominać- jako rodowita Polka uwielbiam placki domowej roboty. Prosto z patelni mmmmm!
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń