Translate

czwartek, 15 maja 2014

Fasola w pomidorach, czyli co ciekawego miałam w lodówce

Od pewnego czasu chodziła za mną fasola - taki piękny jasiek. Początkowo myślałam o jakiejś zupie, ale jak zrobiłam remanent w lodówce okazało się, że będzie eintopf. Miałam zamrożone kabanosy, puszkę pomidorów i jakąś ostrą papryczkę. Ze śniadania zostawiłam kawałki pomidorów z łykowatymi częściami. 

Fasolę oczywiście namoczyłam wieczorem w dniu poprzedzającym gotowanie.  Można użyć takiej z puszki, ale według mnie ma ona mniej uroku. Łudziłam się również, że cały ten proces z pęczniejącym jaśkiem skłoni mojego niejadka d o spróbowania, jednak jak zwykle skończyło się tylko na nadziei. Do przygotowania mojego eintopfu zużyłam:

1/2 paczki pięknego jaśka
3 duże kabanosy wieprzowe
1 puszkę pomidorów krojonych
1 ostrą papryczkę
łyżkę oleju
sól
czarny pieprz

Najpierw ugotowałam fasolę, tak na półtwardo. Odcedziłam ją i wrzuciłam do większego garnka.  W międzyczasie usmażyłam na łyżce oleju kabanosy pokrojone w plasterki. Do fasoli wlałam niecałą szklankę wody, dorzuciłam pomidory i całą papryczkę, którą ponacinałam. Ze śniadania zostały mi pomidory, które wrzuciłam do garnka w całości. Świeże mają zupełnie inny smak niż te z puszki, dzięki czemu potrawa się ożywiła. Dodałam kabanosy i gotowałam na małym ogniu przez jakiś czas. Puszkowe pomidory się rozgotowały i sos zrobił się aksamitny. Przed podaniem posypywałam jeszcze świeżą, siekaną natką pietruszki. 

eintopf, fasola, obiad, pomidory, sos pomidorowy, un repas de pot de haricots, ein Topf-Mahlzeit aus Bohnen, one pot meal of beans, una comida de olla de los frijoles

5 komentarzy:

  1. wg mnie tu by pasowaly jakies smakowe kabanosy, np. te bekonowe z biedronki. sa cienkie ale najwyzej mozna troche wiecej ich dodac

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam ich nigdy☺️, zużyłam to co miałam😄

      Usuń
    2. Maestrzaki są dobre :) chociaż ja od bekonowych bardziej lubię wędzone. ale to już kwestia smaku ;P

      Usuń
  2. w przyszłym tygodniu sprawdzę przepis :)

    OdpowiedzUsuń